Najciekawsze Ted Talks o ekonomii behawioralnej w biznesie | Część 3

To już ostatni wpis z cyklu najciekawszych (moim zdaniem) Ted’ów o ekonomii behawioralnej. W pierwszym będzie mniej kejsów biznesowych, ale za to przedstawione w nim techniki i mechanizmy można śmiało wdrażać do biznesu. W drugim poznasz historie BlaBlaCar’a i Uber’a. Nie ma się co dłużej rozpisywać. Oglądamy! 

Daniel Kahneman o doświadczeniu i pamięci

Autor: Daniel Kahneman (noblista) | Czas: 20 minut

Tego pana trzeba znać. Ojciec ekonomii behawioralnej i noblista w tej dziedzinie. Kahneman przedstawia kilka mechanizmów, które mają niezwykłe znaczenie jeżeli chcemy by nasi klienci mieli jak najlepsze doświadczenia związane z naszą usługa lub produktem. Tego Ted’a trzeba obejrzeć 🙂

 

Przestaliśmy ufać organizacjom, zaczęliśmy ufać obcym ludziom 

Autorka: Rachel Botsman | Czas: ok. 17 minut | Brak polskich napisów

Jak BlaBlaCar i Uber zdobyły zaufanie swoich użytkowników? Dowiedz się jak obecnie dostępna technologia pomaga budować zaufanie między firmą, a klientem, a także między konsumentami. 

 

Podsumowanie cyklu

W trzech wpisach przedstawiłem moim zdaniem najciekawsze z biznesowego punktu widzenia Ted’y o ekonomii behawioralnej. Nie będę lał wody i chcę na koniec tego cyklu skłonić Cię do refleksji zadając Ci kilka pytań:

  • Które z wystąpień wywarło na Tobie największe wrażenie?
  • Na jakie pomysły wpadłeś/aś podczas oglądania materiału?
  • Jak możesz wykorzystać przedstawione mechanizmy behawioralne w swoich projektach, produktach lub usługach?

Mam nadzieję, że masz dużo przemyśleń. Nie wahaj się podzielić nimi na dole w komentarzach. 

Lista mechanizmów z powyższych Ted’ów:

Wcześniejsze wpisy:

Mało Ci ekonomii behawioralnej w takiej formie? 🙂 Zobacz zbiór wszystkich Ted’ów o ekonomii behawioralnej na platformie. 

Jeżeli chcesz otrzymać powiadomienia o kolejnych artykułach na blogu i przy okazji dostać prezent w postaci Kart Inspiracji Ekonomii Behawioralnej zapisz się na Newsletter Architekta Decyzji. 

Akceptuję postanowienia polityki prywatności.

Pozdrawiam i do kolejnego artykułu. Mateusz.

 

Mateusz Kaliszewski

Jestem konsultantem ekonomii behawioralnej. Pomagam firmom wykorzystywać niezwykle cenne, ale naukowo skomplikowane odkrycia ekonomii behawioralnej w wyzwaniach dotyczących różnych obszarów funkcjonowania organizacji. Dostarczam autorski proces i narzędzia do skutecznego projektowania zachowań klientów lub użytkowników, które przekładają się na konkretne efekty biznesowe.

1 komentarz
Skomentuj

sixteen − three =