Najciekawsze Ted Talks o ekonomii behawioralnej w biznesie | Część 2

Witaj w drugiej części cyklu wpisów zawierających moim zdaniem najciekawsze Ted Talks’y o ekonomii behawioralnej. Tym razem udostępniam wystąpienie o powstaniu jednej z największych firm w branży hotelowej nieposiadającej żadnego hotelu oraz wykład Dan’a Ariel’ego o irracjonalności naszych decyzji. 

Jak Airbnb projektuje na rzecz zaufania?

Autor: Joe Gebbia | Czas: 16 minut

Poznaj historię sukcesu Airbnb i dowiedz się, jak twórcy tej firmy zbudowali wzajemne zaufanie użytkowników platformy. Zobacz jak technologia wpływa na zachowania klientów i jakie daje możliwości w tym zakresie.

 

Czy mamy kontrolę nad naszymi decyzjami?

Autor: Dan Ariely | Czas: ok. 17 minut

Jeden z najbardziej znanych popularyzatorów ekonomii behawioralnej opowiada o tym, jakie błędy poznawcze czyhają na nas, kiedy podejmujemy różne decyzje. To wystąpienie ma charakter bardziej ogólny, niż stricte biznesowy, ale jest w nim coś co na pewno zasługuje na uwagę. Jest nim eksperyment z ceną magazynu The Economist. Wnioski z niego płynące mogą mieć duże implikacje dla Twojego biznesu. Zatem oglądaj do końca 🙂 

 

Mam nadzieję, że wybrane przeze mnie wystąpienia były nie tylko interesujące, ale dodatkowo wpadłeś/aś na oryginalne pomysły.

Poniżej lista mechanizmów z ekonomii behawioralnej, które pojawiły się w Ted’ach:

Jeżeli nie widziałeś/aś pierwszej części Ted Talk’ów, to zapraszam Cię tutaj.

Standardowo, jeżeli chcesz otrzymać powiadomienia o kolejnych artykułach na blogu i przy okazji dostać prezent w postaci Kart Inspiracji Ekonomii Behawioralnej zapisz się na Newsletter Architekta Decyzji. 

Akceptuję postanowienia polityki prywatności.

Pozdrawiam i do kolejnego artykułu. Mateusz.

Mateusz Kaliszewski

Jestem konsultantem ekonomii behawioralnej. Pomagam firmom wykorzystywać niezwykle cenne, ale naukowo skomplikowane odkrycia ekonomii behawioralnej w wyzwaniach dotyczących różnych obszarów funkcjonowania organizacji. Dostarczam autorski proces i narzędzia do skutecznego projektowania zachowań klientów lub użytkowników, które przekładają się na konkretne efekty biznesowe.

Skomentuj

four × one =